دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

اراک- خبرنگار همشهری: ساعت 8 صبح روز دوشنبه هفتم بهمن، در حالی که ده‌ها نفر از مردم اراک در میدان سرداران جمع شده بودند تا شاهد اعدام قاتلان زنجیره‌ای 9 زن در این شهر باشند، خودروهای ویژه اجرای مراسم با عبور از میان جمعیت، در محل اجرای حکم توقف کردند.

دو محکوم به مرگ در حالی که چشم‌هایشان با چشم‌بند سیاه بسته شده بود، از خودرو پیاده شدند. آنها در میان ازدحام جمعیت و فریاد‌ خانواده‌های قربانیان در حالی که تحت حفاظت شدید امنیتی قرار داشتند در پای طناب دار قرار گرفتند تا به سزای اعمال پلیدشان برسند.

به گفته معاون دادستان در دادسرای عمومی و انقلاب اراک، آنها  طی سال‌های 80 و 81، 9 زن را در اراک و شازند  به قتل رسانده و پس از سرقت اموالشان، آنها را در اطراف شهر رها کرده بودند.

آخرین حرف‌های دو جنایتکار

لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام، دو محکوم  در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری از پشیمانی خود از جنایاتشان و کابوس‌های سیاهی که از هنگام دستگیری‌شان می‌دیدند، گفتند.

  • فکر می‌کنید چرا به اینجا رسیدید؟

ابوطالب( متهم ردیف اول) : باور کنید در همه این سال‌ها که در زندان به سر می‌بردم هرشب کابوس می‌دیدم و هیچ وقت خواب راحتی نداشتم. من از خانواده قربانیانم می‌خواهم مرا ببخشند. خیلی پشیمانم، نادانی کردم و بدون اندیشیدن به عواقب کارهای پلیدم دست به این جنایات زدم. من آدم خوبی نبودم و با این کار، زندگی خودم و فرزندانم را نابود کردم. حالا هم از شاکیانم می‌خواهم مرا عفو کنند، چرا که در این مدت پی به سیاهی اعمالم برده‌ام و از انجام آنها شرمسارم.

یزدان (متهم ردیف دوم) : همه این اتفاق‌ها به خاطر دوستی با رفیق ناباب رخ داد. پس از دوستی با ابوطالب بود که برای انجام جنایاتش همدست او شدم. اما خودم هم نمی‌دانم این اتفاقات چطور رخ داد. او از دوستی‌مان سوءاستفاده کرد و مرا برای قتل زنان تشویق ‌کرد. من از ارتکاب این جنایات پشیمانم و از خانواده قربانیان می‌خواهم مرا ببخشند. از همه جوانان هم می‌خواهم فریب دوستان ناباب را نخورند و مراقب باشند تا به دام این افراد نیفتند.

  • چرا طعمه‌های خود را بعد از سرقت به قتل می‌رساندید، آنها که خصومتی با شما نداشتند؟

ابوطالب: وسوسه سرقت باعث شد دست به قتل اولین قربانی بزنم. وقتی طلاهای او را دیدم تصمیم گرفتم هر طوری شده آنها را سرقت کنم. اما قربانی مرا می‌شناخت و به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. پس از آن بود که طعمه‌هایم را از بین زنانی انتخاب می‌کردم که با خود طلا و جواهر به همراه داشتند و سپس نقشه‌ام را عملی می‌کردم.

یزدان: نمی‌دانم چرا دست به این کار می‌زدم. ابوطالب چنان فریبم داده بود که به حرف‌هایش عمل می‌کردم بدون آنکه به آنها فکر کنم.

  • آخرین تقاضایتان از اولیاء دم چیست؟

ابوطالب: فقط می‌خواهم مرا ببخشند.

یزدان: امیدوارم حلالم کنند.

آنها لذت داشتن مادر را از من گرفتند

پس از اجرای حکم اعدام قاتلان زنجیره‌ای اراک، دختر یکی از قربانیان در گفت‌وگو با همشهری گفت: من از اجرای این حکم بسیار خوشحالم. مدت‌ها بود که پیگیر پرونده بودیم و شب قبل وقتی فهمیدیم قرار است حکم اعدام فردا صبح اجرا شود بسیار خوشحال شدیم. این سزای کسانی است که به خود اجازه می‌دهند لذت داشتن مادر را از بچه‌های زیادی بگیرند و حالا که عدالت اجرا شده است، من و دیگر خانواده‌های قربانیان از اجرای حکم خوشحالیم.

کد خبر 42891

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز